לאתר טלחופש

יום שלישי, 4 בפברואר 2014

האינטרנט כובש? עליה בהזמנות באמצעות אתרי ההזמנות

אתרי ההזמנות הגדולים בעולם הולכים וכובשים את מקומם של סוכנויות הנסיעות המקוונות המקומיות ומגדילים בהתמדה את מספר ההזמנות שמבצעים תיירים לבתי מלון בישראל. כך נחשף בכנס השנתי האחרון של סוכני הנסיעות.


האתרים המדוברים, טענו סוכני הנסיעות, מציעים מחירי לינות זולים יותר מאשר אתרים כמו גוליבר, אשת טורס, איסתא והדקה התשעים. הסיבה לכך, לטענת סוכני הנסיעות, היא שאותם אתרים רב-לאומיים שרושמים מיליוני מבקרים מדי שבוע, מצליחים בשל כך לקבל תמחור נוח יותר ועמלה גבוהה יותר מהמלונות בישראל, שכבר אינם רואים בסוכנים המקומיים זרוע שיווק מרכזית.
עוד עלה בכנס, כי דו"ח חדש שחיברה חברת לוג'יק מרקטינג, העוסקת בניהול תשואה של ענף המלונאות, מגלה כי מצבם של סוכני הנסיעות הישראלים לא הולך להשתפר. בשנת 2013 רשמו מלונות ישראל מכירות בסכום כולל של 340 מיליון דולר שהגיע מעסקות מקוונות של אתרי אינטרנט ישראלים ורב-לאומיים – עליה של 48 מיליון דולר לעומת הסכום שנרשם ב-2012.
חלקם של אתרי האינטרנט מתוך סך המכירות של המלונות בשנה החולפת הסתכם ב-49% לעומת 46% ב-2012, ובתרגום למספרים, 165 מיליון דולר. העלייה בפעילות של אותם אתרים נובעת בעיקר מההיחלשות היחסית של מרכזי ההזמנות של המלונות עצמם שהיו אחראים ל-21% מסכום המכירות הכללי של המלונות שרשמו הכנסות של 72 מיליון דולר ב-2013.
מנכ"ל לוג'יק, אסף רוט, הסביר את הנתונים האמורים בכך ש"השינוי הגדול שמתרחש בענף המלונאות הישראלי נובע בין היתר, בעקבות תשתיות טכנולוגיות חדשות המאפשרות נגישות לסוכני נסיעות בכל רחבי העולם לקבל מידע ולבצע רכישות און ליין של המלונות בארץ".
אתר "טלחופש" ימשיך לעקוב ולעדכן אחר ההתפתחות הטכנולוגית והתחרות העסקית המשפיעות ישירות על ענף התיירות בארץ ובחו"ל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה