לאתר טלחופש

יום שני, 17 בפברואר 2014

"למנוע כעת קריסת ההילולא השנתית במירון"


בדיון שהתקיים בוועדת הפנים של הכנסת על מירון, לבקשת ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס, קרא, "לקבוע מיהו הגוף המרכז והאחראי על אירוע מירון בל"ג בעומר, וחובה לעשות הכל כבר עתה למניעת קריסה, כיון שגם השנה ההילולא במוצאי שבת".

בדיון השתתפו נציגי משרד התיירות, האוצר, גופי הצלה, משטרת ישראל, אלכס ויז'ניצר יו"ר החברה הממשלתית לניהול אתר הרשב"י, ואחרים. את הדיון פתחה יו"ר הועדה ח"כ רגב. ח"כ הרב מוזס, אמר: "ראשית, חובה לקבוע מיהו הגוף המרכז והאחראי על אירוע מירון בל"ג בעומר. בשנה שעברה חל ל"ג בעומר במוצאי שבת. כולנו עדיין זוכרים היטב את הקריסה שגרמה למאות אלפי איש, בדרכם אל הציון וממנו, להיתקע בדרכים למשך שעות ארוכות. משפחות וילדים סבלו. הדבר נגרם כתוצאה מכשל תעבורתי ומכך שעוד לפני שבת, ביום שישי, התמלאו החניונים עד אפס מקום. רכבים פרטיים שעשו דרכם אל חניונים אלה, חסמו את דרכי הגישה לאוטובוסים. לא היה גוף אחד שיקח אחריות וסמכות".

אלכס ויז'ניצר, אמר בתגובה כי למרות שהחברה בראשותו היא האחראית החוקית על ניהול האירוע, היא עדיין אינה ערוכה, מכיוון שהיא בשלבי הקמה.

בדיון השתתף גם ח"כ הרב משה גפני, שאמר כי אין איש במזרח התיכון שמזוהה עם מירון יותר מח"כ מוזס, וכי הוא מצטרף לדברים כי יש להכריז על גוף אחד שייקח אחריות.

ח"כ רגב סיימה את הדיון בהכרזה כי על-פי החלטת הממשלה משרד התיירות הוא זה שאחראי חוקית על אתר רשב"י ומערך האירועים. היא הפנתה פניה אל מזכיר הממשלה על מנת לקבל גיבוי לקביעה זו. דיון מעקב נוסף יתקיים בתחילת בעוד כשבועיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה