לאתר טלחופש

יום שלישי, 25 בפברואר 2014

פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים יוצא לדרך




בעקבות פעילות של התאחדות בוני הארץ ביטלה בשבוע שעבר רכבת ישראל תנאי סף במכרז להקמת קו הרכבת המהיר לירושלים, שמנע מחברות ישראליות מלהשתתף בו. על פי תנאי המכרז המקוריים שהוצגו בשלב המיון הראשוני לפרויקט (PQ), היה על מגישי ההצעות בו להציג ניסיון בהקמת מערכות אלקטרו-מכאניות במנהרות או ניסיון בהקמת מערכות אלקטרו מכאניות בהיקף של 30 מיליון שקל לפחות, במכרז מסוג "תכנון וביצוע" – שבו הקבלן עצמו מתכנן את הבניה ומבצע אותה על פי תוכנית שהוא הכין. בישראל לא הוקמו מערכות כאלה מעולם.
מנהל אגף התשתיות בהתאחדות בוני הארץ, דוד שחף ציין: "תנאי זה היה מונע השתתפות קבלנים ראויים בעלי איתנות פיננסית וניסיון מוכח. ביטול הדרישה הינו צעד חשוב להגדלת התחרות והקטנת הריכוזיות בתחום התשתיות תוך עידוד התעשייה המקומית". לדבריו, "יש מספיק חברות קבלניות היכולות להתמודד עם הפרויקט ואין שום סיבה לייבא את האבטלה מאירופה לישראל".
אין זו הפעם הראשונה שבה מנסה גוף ממשלתי בישראל להדיר ממכרזי תשתיות את רגליהם של הקבלנים הישראליים. כך למשל, דרשה חברת נת"ע, האחראית להקמת הרכבת הקלה בגוש דן, עמידה בתנאי סף במכרז מנהור מרכזי שלה, לפיו משתתפים במכרז יהיו רק שותפויות שהשליטה בהן נמצאת בידי חברות זרות. גם חברת נמלי ישראל נקטה בדרך דומה כאשר היא כללה סעיף שנועד להכשיר השתתפות חברות זרות במכרז להקמת מסוף רכבת
בעורף נמל אשדוד.

צילום: כל הזכויות שמורות לצלמים, לתפוז ולרכבת ישראל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה