לאתר טלחופש

יום רביעי, 26 בפברואר 2014

בקרוב: שיתוף פעולה בין משרד התיירות למשרד החינוך


צוק מנרה
משרדי התיירות והחינוך ישתפו פעולה לקידום הדרכות של מורי דרך מוסמכים בבתי הספר.
יו"ר וועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, ח"כ עמרם מצנע, קרא השבוע לנציגי משרד החינוך ולנציגי משרד התיירות לשתף פעולה ביניהם על מנת שבכל קורס מורה דרך שנפתח יתאפשר לסטודנטים השלמת קורס מדריכי תו תקן, וזאת כחלק בלתי נפרד מההכשרה.
עמדתה של אגודת מורי הדרך בישראל הייתה ועודנה שהכשרה זו תהווה השלמה לרישיון מורה דרך מוסמך כחוק מטעם משרד התיירות, ולא כתחליף להכשרה כמורה דרך מוסמך.  כתוצאה מכך, יזמה אגודת מורי הדרך השלמה מטעמה לחברי האגודה, אשר עומדת בדרישות המופיעות בחוזר מנכ"ל.
ח"כ עמרם מצנע, תמך בעמדת אגודת מורי הדרך בישראל ודרש מנציגי המשרדים השונים: משרד החינוך ומשרד התיירות, לשתף פעולה ולסייע בכך לקידום מורי הדרך המוסמכים. ח"כ מצנע ציין כי שיתוף פעולה זה נחוץ והכרחי לכל הצדדים.
המצב כיום הוא שמאות מורי דרך צעירים מסיימים מדי שנה את הכשרתם: הסמכה ורישיון מטעם משרד התיירות, יוצאים לשוק העבודה ונותרים ללא תעסוקה. יתרה מכך, הם לא מקבלים עדיפות על פני מדריכים שעברו אך ורק את ההכשרה של "תו תקן".
מעט רקע: בראשית שנת 2000, בעקבות מספר אירועים שאירעו במהלך טיולים בית ספריים, התקבלה החלטה במשרד החינוך כי כל מדריכי הטיולים יחויבו לעמוד בקריטריונים המכונים: "תו תקן" (אישור הדרכה מטעם משרד החינוך).
כיום מועברים קורסים מזורזים אשר אורכים כחודשיים למדריכי טיולים ע"י גורמים שונים ומשרד החינוך מאפשר למי שסיים זה עתה את קורס "תו התקן" להדריך טיולים, ללא כל ידע וניסיון מוקדם ומבלי שהוא מחזיק בתעודת מורה דרך מוסמך. מכאן, שאין לו את מלוא הידע המקצועי המחייב על מנת להדריך ובאופן ישיר איכות ההדרכה נפגעת.
חשוב לציין כי, חניך קורס מורה דרך נכנס לעומק בנושאי ליבה הכוללים את מקצוע ההדרכה. התעמקות זו כוללת: הבנה, ניתוח ויכולת העברת האינפורמציה לקהל המודרכים בנוסף ליצירת החוויה התיירותית בזמן טיול בשטח. יודגש: עלותם של מדריכי "תו התקן" איננה זולה משמעותית ממחיר מורה דרך מוסמך כחוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה